Yoga at Home

Behandlingscenter Tjeles Guidede Meditationer

Samling: Få guidede meditationer som lydfiler

"Tjeles Guidede Meditationer" er en samling med 6 forskellige meditationer du får som lydfiler - og som du kan bruge hjemme. Hver af meditationerne varer ca. 20-25 min. og er på dansk. Samtidig får du en introduktion til hvordan du kommer godt i gang med at meditere hjemme. Læs mere om serien, meditation samt hør lydklip her nedenfor.


 

serie billede_edited.jpg

Du støtter samtidig et godt formål

Det koster kun 79 kr at købe hele serien/samlingen med 6 meditationer + "Intro til meditation hjemme", og du betaler nemt med Mobile Pay eller dankort - hvorefter du downloader meditationerne som lydfiler.

Pengene indsamles til foreningen Tjeles Venners arbejde med at hjælpe familier der er/har været ramt af alkohol, spil eller stofmisbrug. God fornøjelse - og tak for din støtte.
Køb og download hele serien her. 
 

Foredragsfilm:

 

Marie Brixtofte - "Barn af en alkoholiker"

 

Se Marie Brixtoftes rørende foredrag om hendes opvækst med sin far - Farums kendte borgmester - Peter Brixtofte. Om stor kærlighed og store skuffelser. Om senfølger samt om værktøjer til at komme godt videre i livet. Med dit køb af filmen støtter du "De Små Skuldre" som er et gratis behandlingstilbud til børn og unge fra familier med misbrugsproblemer. ALLE indtægter går ubeskåret til projekter hos "De Små Skuldre". Du vælger selv om du vil give 99 kr eller 199 kr i støtte for at se filmen.

 

Se klip fra filmen her:

Yoga at Home

Hør lydklip fra serien her:
 

 

Serien er tilrettelagt og indtalt af Nils Christian Stendalen (Rådgiver hos Behandlingscenter Tjele).

 

Hver af de 6 guidede meditationer har en varighed på ca. 20-25 minutter.

 

Hele serien købes som en samling + en "Intro til meditation hjemme" for kun 79 kr. 

Intro til det at meditere

Af Nils Christian Stendalen, Rådgiver hos Behandlingscenter Tjele og tilrettelægger/indtaler af serien "Tjeles Guidede Meditationer".

 

At meditere handler om at komme tilstede i det nu som er dit - og forsøge at fastholde og blive i dette nu. Jeg ved, at du har hørt dette til hudløshed,- og at det efterhånden har antaget en floskel karakter. Det afholder mig dog ikke fra at gentage det i tide - og måske også i utide. Om ikke andet, så taler jeg til mig selv, for at fastholde mig i det der er mit nu, og som er det eneste jeg reelt har (og som også har rigtig meget at gøre med den sindsro bøn, som jeg sammen med andre ligesindede siger flere gange om dagen).

Nuet er det eneste som har reel eksistens for os. Min historie har ikke mere nogen reel eksistens. Den eksisterer kun som forestillinger og erindringer i mit hoved. Og om fremtiden ved jeg reelt ingenting. Fremtiden eksisterer også kun i mit hoved som forestillinger. At meditere er en god øvelse i at komme fra dit hoved til din krop. Det er på den måde en øvelse i at være tilstede, og ikke lade sig indfange af distraherende tanker, forestillinger, erindringer eller bekymringer - som ofte får lov til at fylde alt for meget.

Meditationer handler om dit bevidste nærvær. De handler om at blive nærværende, at komme til stede, at komme til sig selv - og forsøge at blive der. Dit nærvær er en modsætning til den isolation fra os selv, som vores aktive afhængighed ledte os ind i. Den afhængige proces handlede om at miste sig selv og blive fraværende. Vores fravær forstyrrede vores relation til os selv, og til de mennesker som vi elskede (og som elskede os). Meditation er en god og effektiv øvelse i at blive mere nærværende. På den måde kan meditation bidrage til at styrke og vedligeholde din ædruelighed og din cleantime. 

Kærlig hilsen
Nils Christian Stendalen


 

Nils foto (1).jpg

Nils Christian Stendalen

Niils foto_edited.jpg

Hvordan kan du bruge guidede meditationer i din hverdag - og hvad kræver det at meditere?

-    Du kan f.eks. vælge et bestemt tidspunkt på dagen, hvor du trækker dig fra de aktiviteter, du er i gang med. Det kunne f.eks. være efter et bad, når du er mødt ind på job og inden du går i gang med dagens opgaver, før frokostpausen eller inden du går i seng om aftenen.

-    Lad meditationen være et tidsrum, hvor du giver dig selv tid. Hav gerne en venlig tilgang til det at meditere; at det er noget, som du ved, gør dig godt og at det er en måde, du kan drage venlig omsorg for dig selv.

-    Sæt telefonen på lydløs eller sluk for den, imens du lytter til den guidede meditation, så du ikke bliver forstyrret af den. Find et sted hvor du kan være uforstyrret.

-    Føler du dig presset, har tankemylder eller er oppe i de høje gear, kan dette være et godt tidspunkt at trække stikket ud i fem minutter og tage en mindful pause med en guidet meditation

-    Fortsætter tankerne med samme intensitet under den guidede meditation, så lad der være en venlighed overfor dig selv. Der er intet galt i at opmærksomheden vandre over på tanker. Du vender blot blidt opmærksomheden til åndedrættet, når du opdager, du er gledet med strømmen af tanker

-    Du skal ikke investere i dyre meditationsmåtter, du har ikke brug for ekstraordinære rekvisitter eller hjælpemidler. Du kan meditere siddende eller du kan meditere liggende. Du kan stort set meditere hvor som helst og når som helst.

 
 

Køb samlingen med 6 forskellige guidede meditationer på dansk som lydfiler + "Intro til at meditere hjemme" - for kun 79 kr,-

"Tjeles Guidede Meditationer" (samling med 6 meditationer som lydfiler + intro)
kan købes og downloades her! 

Serien er produceret i et samarbejde mellem Tjeles Venner, Radio Afhængig og Behandlingscenter Tjele. Stor tak til Nils Christian Stendalen for hans arbejde med at tilrettelægge og indtale serien.

logos samarbejde.png